maandag 9 februari 2009

Bezoek aan Hulphond Friesland

Nadat ik het aanmeldingsformulier had ingevuld begon het wachten, we hadden Rebecca nog niets verteld, want als ze er niet voor in aanmerking zou komen zou ze natuurlijk heel erg teleurgesteld zijn.

Na ongeveer 4 weken kregen we bericht dat we op gesprek konden komen en dat we waarschijnlijk in aanmerking konden komen voor een Therapiehond. We maakten een afspraak voor zondag 21 december 2008. Pas een paar dagen van tevoren hebben we Rebecca verteld over de Therapiehond en dat zij er waarschijnlijk een zou krijgen. Ze begon te huilen van blijdschap en begreep gelijk waarom zij er een zou krijgen.

Zondag 21 december begonnen we om 9.00 uur aan onze reis naar Friesland. Daar aangekomen maakten we kennis met de enthousiaste medewerkers en honden. Terwijl wij een gesprek hadden is Rebecca lekker gaan wandelen met een medewerkster en een hele lieve hond. Wij hadden zelf gedacht aan een wat klein formaat hondje maar in het gesprek kwam naar voren dat ze daar juist dachten aan een wat grotere hond die haar ook zou kunnen beschermen gezien de vervelende dingen die Rebecca heeft meegemaakt.


Dat vonden we wel even slikken, totdat er zo'n hond binnenkwam en gelijk bij Rebecca ging staan en contact zocht. Deze korthaar collie genaamd Sardella was zo lief dat we direct begrepen waarom het zo'n hond moest zijn.

Ze begroette mij een paar keer met een omhelzing waarbij ze haar voorpoten op m'n schouders legde en haar kop in mijn nek legde. Dit was echt heel byzonder en deed me erg veel goed. Later ging ze weer bij Rebecca zitten die op de grond aan het spelen was en had veel aandacht voor haar. Op een gegeven moment duwde ze haar zachtjes om en kietelde haar overal met haar lange snuit en Rebecca had er veel plezier in. Zelf waren wij erg ontroerd door dit gebeuren en zagen we met eigen ogen wat deze honden kunnen betekenen!








17 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder!
    Ik hoop dat je een prima vriendje gaat krijgen, maar zo te lezen gaat dat helemaal lukken!
    En ik blijf lezen hier, want wil graag alles weten!
    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken deze honden goed, we hebben zelf een (fok)reu. Het zijn schatten die veel meer oppikken en teruggeven dan de meeste mensen weten.
    Geniet van je hond en laat de hond van jou genieten. Een betere vriend kun je niet krijgen!

    Liefs Anne

    Probeer wel het dagboek bij te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,

    mooi dat het bij jullie wel goed is gegaan, ik ben toen ook tegelijk met jullie op de cursus geweest, helaas bij mij dat het niet ging, en dat de hond die ik toegewezen kreeg, gewoon weg niet eens getraind was, en nu ik undercover nederland heb gezien, merk ik dat ik niet de enige was, minstens nog 17 mensen die negatieve ervaring met ongetrainde honden daar weg hadden.

    hoop dat het bij jullie goed blijft gaan. en dat jullie dochter, veel aan sardella heeft.

    groeten Gerrit Faber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Gerrit,

      Bedankt voor je reactie, ik heb dit dagboek vooral geschreven opdat het een naslagwerk voor onze dochter kon zijn als ze groot is. Daarom heb ik ervoor gekozen geen negatieve dingen erop te zetten. Dit betekent helaas niet dat we geen problemen hebben met de hond en hebben als snel externe hulp moeten in schakelen voor hem zoals je ook in het blog kunt lezen. We hebben een zeer lieve hond maar hij heeft erg veel sturing en correctie nodig, meer wil ik er hier niet over kwijt.

      p.s. haar hond heet trouwens Rex ;)

      Verwijderen
  4. GOEIE RECLAME BIJ ONDER COVER IN NEDERLAND BAH BAH

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja anoniem erg triest! zie mijn reactie hierboven!

      Verwijderen
  5. wat zijn jullie een stelletje mongolen geld verdienen over de rug van mensen met een handicap als ik een rechter was gaf ik jullie de doodstraf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem deze blog heeft behalve de aanschaf niets meer met Hulphond Friesland te maken, dus je bedreiging is helaas hier niet op zijn plek!
      Zie verder mijn reactie hierboven.

      Verwijderen
  6. anita ik hoop dat je heel snel zelf zwaar gehandicapt word bitch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie mijn reacties hierboven, deze blog is niet van de Stichting!

      Verwijderen
  7. Een goed doel laat me niet lachen jullie zijn zware criminelen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteravond het programma undercover in Nederland gezien en daarbij gezien hoe jullie schandalig met mensen omgaan Dit is geen liefde maar schurkerigheid. Oppakken en flink straffen dat stelletje tuig.Ik zal hopen dat je zelf nog eens een keer een hond nodig mag hebben maar dan een die jou flink in je kont bijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze blog is niet van de Stichting zoals je kunt lezen schrijf ik hier als moeder zie verder mijn reacties hierboven!

      Verwijderen
    2. Het is jammer dat veel mensen niet zien en begrijpen dat TV programma als de meeste alleen maar sensatie schoppers zijn en meestal het geval op het op de manier te laten zien dat mensen 1 kant van het verhaal zullen begrijpen en mee leven....

      Wel heel erg wreed dat een autistisch kind zo haar honden door de moeder weer terug gebracht word.
      Wat zal dat kind ook een trauma van over houden.
      Ouder moeten niet naar hun zelf kijken 'n en hoe zij zich erbij voelen maar het die gene waar het om gaat.
      Therapie honden zijn nooit uitgeleerd maar het moet wel toegelaten worden dat de hond geaccepteerd word ook door de ouders

      Verwijderen
  9. Dit is een dagboek van iemand die tevreden is met haar hond.
    Ik begrijp de commotie die is ontstaan door het programma Undercover uitgezonden op 17 februari 2013.
    Maar ik begrijp niet waarom deze site gebruikt wordt om het ongenoegen te uiten over de stichting die in het programma Undercover genoemd werd. Plaats je opmerkingen dan op b.v. een forum waarover de stichting gediscusieerd wordt.

    Eric Wieringa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Eric,
    Bedankt voor je reactie, het is inderdaad jammer dat mensen niet even verder kijken en zien dat ik verder niets met de Stichting te maken heb.
    Wij zijn ook niet helemaal tevreden maar heb er ter wille van mijn dochter voor gekozen dit niet openbaar op dit blog te vermelden. Het gaat erom dat zij zonder vooroordelen van haar hond kan houden en wij lossen de problemen zelf op!

    Vriendelijke groet,

    Moeder

    zie verder mijn reacties hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen