donderdag 29 oktober 2009

De eerste dagen


Het gaat eigenlijk heel erg goed met Rex thuis, het is wel ontzettend wennen dat zeg ik eerlijk. Maar het is zo'n gemakkelijke lieve hond dat het wennen best wel snel gaat. We gaan 3 keer per dag met hem wandelen en vaak s'middags als Rebecca uit school komt ook nog wel een keer omdat ze het zo leuk vind.

Wat merken we aan Rebecca: eigenlijk al best veel, ze slaapt veel beter nu Rex bij haar op de kamer slaapt. Voorheen was ze vaak erg bang s'nachts en durfde ze niet eens uit haar bed te gaan om naar ons toe te komen. Maar nu gaat ze graag naar bed en ze slaapt s'morgens bijna een uur langer en moet ik haar echt wakker maken.

Ook had ze vaak moeite met het aankleden en haren kammen e.d. Nu kleed ze zich direct aan want ze weet dat Rex uitgelaten moet worden en zo staan we meestal al om 7.30 uur buiten om de eerste wandeling te gaan doen. Dus ons hele ochtendritueel is eigenlijk positief veranderd in die zin dat ze nu om 8.00 uur alleen nog maar een boterham hoeft te eten waarna we om 8.30 uur naar school gaan. Het hele aankleed en eetgebeuren duurde normaal zo'n 1 1/2 uur, met veel moeite en tranen. Dat gaat nu een stuk rustiger!
Ze vind het wel moeilijk om naar school te gaan en ze zegt dan dat ze niet zonder Rex kan, maar daarin moeten we ook gewoon streng zijn en ik vertel haar dan dat Rex moet uitrusten en dat hij dan s'middags lekker fit is om te spelen. Verder volgt hij haar overal waar ze gaat, ik zeg wel eens: wordt je daar nou niet gek van. Maar dan kijkt ze me aan of ze water ziet branden, hoe kan je dat nou zeggen? Het is wel aandoenlijk om te zien hoe hij haar volgt.

Rex heeft "mijn bankje" ingepikt als favoriete ligplaats!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten